Christoph Matthei <christ...@matthei.org> writes:

> Höjdkurvor för Sverige finns även här:
>
> http://openmtbmap.org/download/#contourlines

Jag använder de filerna och bygger en Garmin gmapsupp.img över hela
Sverige, se:

http://josefsson.org/osm/garmin/

Notera att det är rätt dåligt med bandbredd till maskinen, så det tar
nog en stund att ladda ner.  Speciellt om flera laddar samtidigt. :-)

Höjdkurvorna hamnar bakom vissa delar av kartan, och jag har laborerat
med mkgmap's --transparent och --draw-priority utan framgång.  Möjligen
skulle det vara enklare att generera höjdkurvorna direkt med SRTM2OSM
istället för att gå via färdigbyggda *.IMG-filer, men jag har inte fått
det att funka.

Om någon vill försöka förbättra kartorna så finns mina script
tillgänglig online:
http://git.josefsson.org/cgi-bin/gitweb.cgi?p=tools.git;a=tree;f=osm;hb=HEAD

/Simon