odbl: <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Open_Database_License>

Det påstås vara ungefär samma sak som CC-BY-SA men juridiskt
hållbart även för en databas som OSM. Enligt förespråkarna för
bytet så gäller inte CC-BY-SA juridiskt för en databas som OSM. Mer
info finns länkat från wiki-sidan ovan.

Openstreetmap foundation har röstat om bytet och det blev ett ja
till att gå vidare. Nästa steg tror jag är att fråga övriga
bidragsgivare, dvs alla som är registrerade och har laddat upp spår
eller redigerat.

/Jonas S