On Monday, July 25, 2011 at 17:37 CEST,
     Andreas Vilén <andreas.vi...@gmail.com> wrote:

> Det här kommer att låta som ett väldigt fånigt problem, men
> jag har som målsättning att täcka hela Lund med markanvändning.
> Vad kan man fylla denna lilla yta med:
> http://www.openstreetmap.org/?lat=55.700012&lon=13.19939&zoom=18&layers=M
> (korsningen Södra Esplanaden/Östra Vallgatan)? Det är en stensatt
> refug med övergångsställe. Det kanske även kan vara vägledande för
> hur man kan tagga liknande områden på andra platser.

Jag tycker att refugen hör till något av de kringliggande
bostadsområdena. Till skillnad från markanvändningsattribut
för rent fysiska företeelser (parker, kolonilotter etc)
tycker jag att bostadsområden, industriområden osv. bör
märkas upp efter deras logiska utbredning. Utbredningen
för en park är bara fram tills gräset slutar och trottoaren
tar vid, men bostadsområdet omfattar även trottoaren och
gatan i sig.

--
Magnus Bäck
ba...@swipnet.se