2011/7/25 Andreas Vilén <andreas.vi...@gmail.com>:
> I Lund har jag kartlagt varje kvarter som ett separat "bostadsområde",
> vilket har funkat bra hittills. Oftast har jag följt gatulinjen, men
> här kanske man kan låta halva västra och halva östra kvarteret mötas i
> refugen. Det är nog den bästa lösningen.

IMHO tycker jag det är en styggelse att låta landuse polygoner följa
en vägsträckning, det gör vidare editeringen av kartan så mycket
svårare när man kombinerar dessa två. Om man verkligen har som
målsättning att 100% av ytan ska ha ett landuse-värde så borde man
kanske introducera landuse=highway

Själv brukar jag låta landuse=residential löpa över ett större område
än ett kvarter, men så att det enbart finns vägar med
highway=residential inne i polygonen.

/Markus