Hej!

Jag började kika på de som är kvar att kontakta i Göteborg. Upptäckte bidragen från användare "gerrit" [1], vilka i princip bara är en massa noder över hela världen med t.ex. "note=Göteborg, Sweden", d.v.s. nån slags import (med ett changeset per nod) av platsnamn, källa okänd. Visst, noderna gör kanske ingen stor skada, men jag skulle nog vilja påstå att OSM klarar sig bättre utan de bidragen. Ska användaren kontaktas ändå, av ren princip, eller är det ok att skippa?

Ett tips är för övrigt att kolla om användaren man tänker kontakta har bidrag över ett större område än Sverige och om det i så fall är lämpligt att använda engelska vid kontakt.

/Erik

[1] http://www.openstreetmap.org/user/gerrit/edits