Jag tycker inte att man ska tagga för renderingens skull, som vanligt.
I så fall ska det ändras i Mapnik-renderingen så att mer glesbefolkade
områden renderas annorlunda. Jag har sett att exempelvis golfbanor i
södra Spanien taggats som city, förmodligen av turistbyråer, för att
framhäva dem. Jag hoppas att vi slipper se sådant här. Däremot har jag
aldrig sett argumentet "stad med domkyrka" för city-taggen. Snarare
brukar vi väl sätta gränsen vid orter med över 100 000 invånare?
Möjligen kan man sänka den gränsen till 50 000, men lägre tycker jag
inte att vi ska gå. Samma regler för storlek på orter bör gälla
konsekvent inom samma land.

/Andreas