Ja, det vore det optimala. Problemet är väl att renderaren inte gör så
idag utan använder placetaggarna. Så jag tycker definitivt vi ska mata
in folkmängderna, men vi kan inte ta bort storleksordningen på
placetaggarna än. Ang. nordisk definition funkar det tycker jag.
Placetaggarna skiljer sig ändå stort mellan olika länder, så att vi
har en egen definition för dem i Sverige tycker jag inte är något
problem.

/Andreas