Här är i alla fall en naturlig delning...

http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=water&lon=17.63073&lat=59.19418&zoom=16&overlays=waterways_on_bridges,coastline,coastline,simple_islands,coastline_nodes,rivermouths,coastline_not_simple,coastline_unconnected

Sedan kan jag bara instämma, kör på!

Vill bara peppa lite!

/Henrik