Troligen köper de väl sin data från samma leverantör.

Notera att det faktiskt inte nödvändigtvis är vägskyltarna som avgör
vad som är korrekt, utan vägars sträckning finns det ofta beslut på i
den nämnd som sköter det (byggnadsnämnden?). Det går troligen att få
ut kommunal data över vägars officiella sträckning. Om man får använda
den i OSM vet jag inte.

/Andreas