Hej igen

Själv programmerare från länge sedan (länge sen jag gjorde nåt
"allvarligt" dock) så jag vet vad du menar. colour verkar användas
mycket mer än color i osm. Dock så använder JOSM color som standard,
vilket förgrymmar mig lite...

Att rendera spår utan färg har jag funderat på. Lägger nog in det
ikväll.. Anledningen att det inte fanns är att jag är rädd att andra
kommer lägga in omärkta löpspår, och jag vill egentligen på min karta
bara ha skyltade löpspår. Så att man som turist kan se vart det finns
löpspår man kan springa utan att behöva karta och kompass :).

MvH Tobias

Den 2 juli 2012 15:14 skrev Magnus Österlund <magnusolsso...@gmail.com>:
> aaa, en sådan lite detalj som påverka så mycket. Jag tittade flera gånger
> och kunde inte se felstavningen. Lite frustrerande med att den stavningen
> används, som programmerare är jag van att det alltid är color som används.
> Så jag har gjort det felet själv några gånger, och vi är nog inte de enda
> som gör det felet heller. Bra att du lägger in lite feltolerans.
> Men kan du inte även lägg in rutter som inte har någon colour inlagd
> (antingen för att det inte finns eller för att mapparen inte känner till
> färgen). Även sådana löpaspår är intressanta att rendera.

> [...]
>>> 1822652
>>> 1822649