Jag har upptäckt att det förekommer att lantgårdar (landuse=farmyard)
taggas som bostadsområden (landuse=residential). Kan någon kunnig
robotsöka igenom databasen för Sverige efter landuse=residential på
mindre än, säg, en halv hektar (5000 kvm)? Sveriges minsta tätort till
ytan är enligt Wikipedia omkring 10 hektar, och även där man taggar
markanvändning per kvarter bör väl de flesta kvarteren överstiga den
ytan. Kanske blir det en del falska alarm, men det känns som om det
kan vara värt besväret om man på något sätt kan filtrera ut resultat
till utanför tätort.

För övrigt har jag i och för sig sett att byggnader taggas på det här
sättet, så man får ju två flugor i en smäll...