31 jul 2013 kl. 19:39 skrev RocketMan:

> Varför måste de två orterna slås ihop bara för att SCB gör så?

Blanda inte nödvändigtvis ihop orter med tätorter. De kan vara helt skilda
noder/vägar/relationer som egentligen har ganska lite med varandra att göra.
Blir ännu mer så om man blandar in postorter i det hela.

Så orterna i sig skall väl kanske inte slås ihop, men de objekt som beskriver
tätorten, dvs de objekt som är taggat med ref:se:scb, tycker jag i optimala
fallet är en relation som beskriver de exakta gränserna. Sådana taggar behöver
inte ens sitta på ortsobjektet om du frågar mig, det kan vara helt fristående
noder/vägar/relationer som bara beskriver tätorten.

                        kalle