Taggen gäller denomination, dvs trosinriktning. Svenska Kyrkan är väl
snarare än organisation än en trosinriktning?

Se t ex http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_denomination

Jag tycker Lutheran känns mer korrekt. Kanske ska Svenska Kyrkan in i någon
annan tagg, men i så fall just om Svenska Kyrkan, inte church_of_sweden.

Mvh,

Fredrik