Under flera år har jag skördat och strukturerat svenska bostadsmäklares
annonser. Det handlar om ungefär en halv miljon stycken nu. Datan innehåller
lite data som med fördel skulle kunna tryckas in i OSM, primärt antal våningar
och byggår på hus.

Gissningsvis skulle det bli 95% korrekt och täcka 80% av bostadsrättshus i
centrala delar av landets fem största städer för att sedan falla ganska
drastiskt i täthet på mindre ställen.

Det finns för närvarande lite under 4000 hus i Sverige som är taggade med antal
våningar. Jag har ingen aning om hur många jag har, men det är säkert
tiotusentals.

Är 5% fel OK? Var går gränsen för när det inte är intressant längre?

                kalle