Oavsett lösning så tycker jag "vatte/land-klassificerare" är ett projekt som är
coolt och som jag gärna skulle se att vi hostade på osm.se. Så om någon har tid
att fibbla eller har fått det att funka så säg till så fixar jag med
infrastrukturen!

Sanningen är att jag själv var i behov av en sådan sak för ett par år sedan men
bestämde mig för att det var bättre att lägga min tid på annat.

Riktigt coolt hade varit om en sådan klassificerare kunde berätta om det var en
å, flod, sjö, hav, etc. Och hur långt det var till fastland från punkten. Och
kanske att den tittade på EK och Bing för att gissa om det helt enkelt är land
som inte var karterat ännu.

                kalle