Håller med om att man bör undvika ekonomisk förening och satsa på en ideell
intresseförening.

De kostnader man har som förening är redan nämnda, men man behöver inte som
förening ha ett bankgiro-konto, även om det kan underlätta eller eventuellt
se bättre utåt.
http://www.bankgiro.nu/ jämför några olika företagspaket (som inkluderar
bankgiro-konto) hos banker och de varierar mellan 850-1250kr per år.

När det gäller bokföringsmjukvara så finns det billiga sådana, jag har
själv använt mig av Zervant som har ett gratis-alternativ, så länge du inte
behöver fakturera något. Och behöver man det, så kan man betala 70-150kr.
Finns säkert många andra bokföringstjänster också, annars kan ju ett
excel-dokument eller google sheets fungera bra också både för bokföring och
medlemsregister osv.

Att få ihop över 30 medlemmar borde väl inte vara någon omöjlighet, det
svåra brukar vara att få folk att ställa upp i en styrelse och sedan få
medlemmarna att vara aktiv i föreningen. Syns föreningen och är någorlunda
aktiv, så brukar folk vilja vara medlemmar.

*Med vänliga hälsningar*
*Kristoffer Malmström*
Tel: 0733690161