Ett sätt att värdera behovet av en ideell förening är att först börja spåna
på vilka aktiviteter som vi vill göra. Därefter kan man se om det är några
som inte skulle gå att genomföra i Wikimedia Sverige eller Open Knowledge
Sverige.

Rent spontant kan jag inte komma på något som i varje fall Wikimedia
Sverige inte gladeligen skulle stötta. Där finns också redan avsatt budget
som kan täcka mindre kostnader omgående och om något större skulle behövas
går det förmodligen att planera in på sikt. Jag ser också i deras
verksamhetsplan för 2017-18 att det kommer att göras något mindre projekt
om historiska kartor.

Så vad för aktiviteter vill folk bedriva?

/Jan Ainali (tidigare verksamhetschef för Wikimedia Sverige)

Med vänliga hälsningar
Jan Ainali
http://ainali.com