Jag skrev detta i Facebookgruppen och postar det även här så att så många
som möjligt ser det.

Med hjälp av användaren emj (osäker på om han är med i den här gruppen) har
jag nu med hjälp av Hbg kommuns adressdata lagt in alla (jag kunde hitta)
saknade vägnamn i kommunen. För att kunna ytterligare komplettera detta
arbete skulle jag nu vilja lägga in själva husnumren, plus att vi då
förstås får väldigt bra husnummerdata för kommunen.

Kommunens data är väldigt bra, men har en massa extrataggar vi egentligen
inte behöver. Jag tänkte dock personligen att de gärna kan få ligga kvar.
Då är det ett större problem med det som redan är mappat i kommunen. Här är
en overpasskörning av addr:housenumber= i kommunen (och lite utanför):
http://overpass-turbo.eu/s/l8z Det är alltså hyfsad täckning inne i
Helsingborg och lite smått och gott utanför. Jag tänker därför att
danskarnas lösning, att låta numren ligga utan att integrera dem i övriga
datan, här är en dålig idé.

Jag tar gärna på mig att sammanfoga husnummerdatan från kommunen med den
som redan finns inlagd. Eftersom detta dock handlar om en import, vill jag
ha tydligt okej både härifrån och från Facebookgruppen om att köra på med
det här arbetet. Ni får även komma med förslag om det är något jag inte
tänkt på eller om något kan förbättras.

MVH Andreas