Det brukar ju finnas någon sorts kommuncentrum där kommunalhus och liknande
ligger. Det behöver ju inte vara mitt i. Så det finns en poäng att ha en
punkt för det, även om det kanske borde göras tydligare.

Den 6 april 2017 13:46 skrev Joakim Fors <joa...@fo.rs>:

> Noden kan kanske behållas och inkluderas i relationen med rollen “label”.
> Tål kanske att diskuteras om man öht behöver ha kvar kommunnoderna. Ser
> personligen inte vad de skulle fylla för uppgift när det finns
> kommunrelationer för alla kommuner.

> Lunds kommun (roterad 180°) http://www.openstreetmap.org/relation/935666
> ;)
>
> Det går iofs nog att beräkna en mittpunkt/centroid som inte ligger utanför
> polygonen men kräver lite mer beräkning.

> Gillar själv label-rollen då den kan ha sina användningsområden. Men
> [...]

Martin Norbäck Olivers
IT-konsult, Masara AB
Telefon: +46 703 22 70 12
E-post: mar...@norpan.org