> När jag tog upp det här i #osm på IRC kom några invändningar mot den
> första taggningen, för det första eftersom församlingshemmens verksamhet
> kanske inte är tillräckligt utåtriktad för att räknas som community_centre,
> för det andra för att "parish hall" i Storbritannien ofta syftar på något
> snarare motsvarande sockenstuga, alltså den icke-kyrkliga betydelsen av
> "parish", och för det tredje för att ordvalet passar dåligt på samfund som
> inte har territoriella församlingar. Det visade sig också att den är
> ifrågasatt på wikin [5]. Frågan är då: ska man anse att taggningen ändå är
> [...]
Jag är av den fasta åsikten att OSM taggar måste vara generella och
specifika, därför är community centre den bästa taggningen, med extra
taggning som särskiljer det från andra sådana ställen. Församlingshem, ABF
hus och bygdegårdar fungerar som knutpunkter i många samhällen alltså ett
community, man vill dessutom gärna kunna hitta dit men  inte till
organisationen som driver det.

Kör event_venue om du verkligen måste ha något som redan är definierat, om
inte det så tycker jag det kan vara en bra idé att köra på den svenska
termerna som värde till communit_centre= eftersom de är någorlunda
väldefinierade i vår kulturellasfär. Det med lite Wiki dokumentation är
perfekt.

office=* känns helt fel, förutom när det verkligen är ett kontor som är
huvudfunktionen (vilket jag aldrig stött på vilket naturligtvis färgar min
åsikt).

--
/emj