Från: Björn Stenberg
Skickat: den 23 april 2019 10:52
Till: OpenStreetMap Sverige mailinglista
Kopia: Magnus Homann
Ämne: Re: [Talk-se] Torpruiner

Enligt wikin och taginfo är "building=ruins" avsedd för byggnader som
konstruerats för att se ut som ruiner, inte för byggnader som förfallit till en
ruin. Vem har rätt?

--
Björn

On Tue, Apr 23, 2019 at 10:44 AM Christian Asker <christian.as...@gmail.com>
wrote:
Hej. "building=ruins". Ifall torpet hade ett namn kan det läggas in med.

För "viktiga" byggnader kan även historic taggen användas, men för ett vanligt
enkelt torp är det nog overkill.

Mvh Christian

Magnus Homann <mag...@homann.se> skrev: (22 april 2019 20:24:13 CEST)
Bör man lägga in torpruiner på kartan? Och i så fall med vilken tagg?

/Magnus

Skickat från min Android-enhet med K-9 Mail. Ursäkta min fåordighet.