Du kan rita dom i PowerPoint, spara som PDF, sen importera PDF-en i JOSM.

Skämt åsido (även om det faktiskt går) så hade jag nog valt att använda terrace
eller shift+b (distribute nodes) för att bygga en grid och lagt husen på dem.
Beror iofs på hur komplicerade dina byggnader är.
Johan / <https://www.openstreetmap.org/user/Wulfmorn>