Jag är inte insatt i detalj på detta men det var roligt att lära sig något
nytt via Wikipedia på ämnet administrativ indelning, antar att det mesta är
hyfsat korrekt där [1, 2]. Jag har fått för mig att "regioner" är det nya
"län" men wikipedia rättade mig, där står det att själva indelning är "län"
och regioner (tidigare landsting) är bara enheten som administrerar över
länet (det kan kallas vad det vill, det är fortfarande "län" som är
indelningen på kartan).

Sjukvårdsregioner [3], landskap, polisregioner och domsagor är i praktiken
inte administrativa områden så ska enligt OSM inte ha admin_level, hur
karterar vi dessa i OSM? Några konstigheter där när admin_level ses över?

[1] https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_administrativa_indelning
[2] https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_l%C3%A4n
[3] https://sv.wikipedia.org/wiki/Sjukv%C3%A5rdsregion

Christoffer Holmstedt