> 1. Elvileg olyan létezik, ami tud egy hálózatot szimulálni, tehát csak
> grafikusan bele lehet rakni az elemeket: pl szerver, munkaállomás 1, 2,
> switch-ek, hub-ok, ruterek, kábelek, és mondjuk lehet mérni sávszélességet
> ... stb Nos ennek nem tudom a nevét.

A nevére passz. Cisco tanfolyamon használtunk ilyen szimulátort,
egyszer láttam fent a legújabb változatot torrent oldalon.... de ugye
azt nem szabad leszedni :)

> 2. virtuális szerver és munkaállomások készítésére -> virtual PC, vmWare
> ezzeket ismerem, de nem tudom, h. melyik a legjobb

Tudomásom szerint virtual pc windowsal tökéletes, linuxal már néha
gond akadhat a grafikus felületen, viszont ingyenes.
Tapasztalataim vmware-el vannak, ha elég jó a géped egyszerre akár 3
vagy több virtuális gépet is futtathatsz, általában a szűk
keresztmetszet ilyenkor a hdd sávszélessége, de ha mindegyik szervert
külön vincseszterre rakod ez máris nem  jelent problémát.
vmware-ben létrehozhatsz virtuális hálózatot, mondjuk a szerverbe 2
hálókártyát szimulálsz, egyik a neten másik kártya virtuális hálózatra
és a többi gép arra a hálóra csatlakozik. Máris kész egy komplet teszt
rendszer.

> Végül 1 kérdés:
> 1.) megoldható-e az hogy 1 hálózaton belül két szerver üzemeljen úgy, h.
> mind a kettő DHCP-s, különböző tatromány vezérlő nevük lenne, van active
> directory.
> Pl az egyik 192.168.0.10 .....192.168.0.50 -ig kezeli a klienseit
>     a másik 192.168.0.100 ... 192.168.0.200 -ig kezelné a klienseket

Megoldható, hogy két AD legyen külön ip cím tartománnyal, külön
tartományi névvel és külön számítógép névvel. De én inkább
192.168.0.0/24 illetve 192.168.1.0/24 tartományt adnám meg... Semmi
különöst nem kell hozzá beállítani, csak telepíteni és az ip címeket
jól megadni.

DHCP-nél más a helyzet, egy hálózaton két DHCP szerver nem szerencsés,
egyet használj csak vagy egy routerrel bontsd szét a hálózatot 2
részre.