Sziasztok!

Hozzászólnék én is a témához, mely immáron két részre is osztható lenne: 1. -
enegriatakarékos izzók; 2. - gépterem áramtalanítás.

Energiatakarékos izzókkal kapcsolatban gyártói oldalról tudom:
A bekapcsolás után 1-2 perc kell hogy a jelzett teljesítményre beálljon a
melegedési idő alatt jóval többet fogyaszt, illetve ugyanennyi idő kell, hogy a
fényerejét elérje. NEM VICC ÉN MAGAM IS KIMÉRTEM: egy 25W-os izző kezdetbe
80-100Wot fogyaszt, mely folyamatosan csökken 1-2 percig amikortól él a 25W-os
fogyasztás (energiatakarékos izzóról beszélünk!!!) valóban igaz hogy a
folyamatos kapcsolgatás JELENTŐSEN csökkenti az élettartamot. Így kimondottan
rosszat tesz nekik az alkonykapcsólós és a mozgásérzékelős üzemeltetés. (az
alkonykapcsoló vezéslés sötétedéskor és világosogdáskor a határértéken "billeg"
így villogtat!)

2. - Gépterem áramtalanítás:
Én amit tapasztaltam a tanárok nem igazán szerették lekapcsolni a géptermek
főkapcsolóját, és ezzel nem egyszer akár hétvégére is géptermenként 5-10 gép is
bekapcsolva maradt. (5 gépterem és egy kis számolgatás kiszámítható nem kis
összeg!) Amit csináltattunk: Kapcsolóóra + teljesítmény relé, és ha már
hozzányúltunk az érintésvédelmi relét sem hagytuk ki.
Eredmény: napi percre pontos ki és bekapcsolás.
Pl egy program H-P 7.00 be 15.00 ki.
Ha azért hogy ha szükség van áramra esetleg a programon kívüli időszakban is
(délután, hétvégén) egy plusz kulcsos kapcsolóval a teljesítményrelé
vezérelhető az időkapcsolóval párhozamosan is. (figyelni kell a fázishelyes
bekötést!!!)
Kulcs a gondnoknál vagy a portán. A kulcsos kapcsolóból pedig a kulcs csak "0"
állásban vehető ki.

Egyébként mint érdekesség az 5 gépteremben egyszerre szereltettük az
időkapcsolós rendszert és pár irodát + termet légkondiztattunk (8db) és a
villanyórán nem létszik meg a kondik plusz fogyasztása átlagban!

Üdv.

Zééé