Mivel itt már rég nem az eredeti felvetésről van szó, hanem egymás mondtatainak kicsavarásáról ezért javaslom olvasd el a témával kapcsolatban a legelső válaszom. http://lista.sulinet.hu/pipermail/techinfo/2009-December/050370.html Nekem alapvetően ez a véleményem, javaslatom felvetésem a problámára. Illetve még annyi, hogy természetesen ha úgy érzi neki szükséges LAN tester (mint műszer) és van lehetősége venni akkor vegyen! (Torma és Alaksza kollégák hasonló véleményen vannak mint én, ha jól értelmeztem a válaszaikat: http://lista.sulinet.hu/pipermail/techinfo/2009-December/050362.html http://lista.sulinet.hu/pipermail/techinfo/2009-December/050358.html)

Somogyi László írta:
Kunci írta:
"Másik, hogy ha minden kideríthetetlen alsó rétegbeli hibához külsőst hívsz, esetleg megkérdezik, miért is kapod a fizetést, órakedvezményt...stb. "

Azt nem mondta senki, hogy minden hibához külsős szakembert kell hívni!!! Először a lehetőségeidhez mérten meg kell próbálni elhárítani a hibát. Ha Te azért kapod a fizetést mint rendszergazda, hogy az informatikán belül mindenhez érts és mindent meg tudj csinálni akkor jogos a kérdés. Viszont akkor a nyák forrasztástól a Linux kernel írásig bármit kérhetnek tőled, neked kötelességed megcsinálni a fizetésedért!?
ezt itt erősen eltúloztad, és azt se írta senki amire te reagáltál, olvasd csak el még egyszer amit idéztél és amit válaszoltál a kérdés nem az volt, hogy kell-e ilyen műszer/eszköz, hanem hogy milyet nézzen a kérdező
tehát ha te nem használnád, nem fontos, azt teszel amit akarsz

sl