...én inkább... (ez nem azt jelenti, hogy csakis és kizárólag) Mert ez a jövő. Mert sosem lehet tudni akarnak-e (lesz-e) olyan szoftver amihez jól jön. Vagy ha netán még 6-8 év múlva is használni akarod akkor sem árt (lehet, hogy nem fogod kihasználni de ártani akkor sem fog) Ezzel kapcsolatban megint hitvitát indíthatnánk és azt senki sem szeretné azt hiszem. Te nem javaslod a 4 magos procit én igen.

Természetesen igazad van, hogy simán elmegy Dual Core -ral pár évig és ha választani kell akorr inkább legyen több RAM. A mai iskolai / irodai feladatok ellátásra bőven elég lehet egy 2 GHz -es celeron + 1GB ram is. Sőt! Itt vannak még 1,6 -as procival és 512 RAM-mal szerelt gépek amin WIN XP pro van meg Office2003. Viszont amíg bebootol és belép a user a tartományba az vagy 5 perc. Amikor elindítom rajta pl. Firefoxot bő fél percig várni kell amíg betölt. Kikapcsoláskor eltart min. 2-3 percig amíg leáll. Mindezek egy újabb gépen (2 GB ram, Dual Core proci) fele ennyi időt sem vesznek igénybe. Elmegy minden program a régi gépen is és mindent meg lehet rajta csinálni amit az újon csak lassabban.

Ha jelentős az árkülönbség akkor valóban optimálisabb választás egy iskolában a kisebb proci, 2-3 GB RAM ellenben több gép vagy egy új akármi (nyomtató, projektor, stb.) a különbözetből.

Remélem abban egyetérthetünk, hogy a legoptimálisabb a jó proci + sok RAM. Az már más kérdés, hogy az anyagi vagy egyéb lehetőségek milyen határokat szabnak.

Molnar Peter írta:
Hello!
Egyébként pedig figyelembe véve, hogy minimum 4-5 évig nem lesz lecserélve akkor én innkább Quad procit tennék bele
Ezt mar nem elsore hallom.
Ha iskolai celokra tervezunk, s alaplapi vga-val beerjuk, akkor kerdem en miert nem eleg a dual Core-s proci?
Mar bocsanat, de iskolai celra minek a 4 magos proci?
Nalunk az egyik gepterem a napokban tolti 5. szuletesnapjat.
Akkor 1 GB RAM-mal vettuk meg oket, 2,6GHz-es procival. Persze 1 magos, meg HT sincs benne.
Semmi gond veluk, meg virtualbox is jol elfut rajtuk.
Nem hinnem, hogy a 4 magos proci annyira fontos lesz 4-5 ev mulva, hogy iskolai feladatokra elengedhetetlen lesz.
Amit ma en fontosnak tartok, az a memoria. Abbol legyen sok.
Persze ha az iskola profilja indokolja, s mar most olyan programokat hasznalnka, melyhez 2 vagy tobb meg ajanlott, akkor mas a helyzet, de ismerve az iskola profiljat, szerintem errol itt nincs szo.

Tisztelettel:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
moln...@petersoft.hu