Molnar Peter írta:
Hello!
-12V on a 400 W az 33Amper. Hol megy be az egy videokártyába az alaplapi sloton, wagy a winchester tápcsatlakozón keresztül??
Az ilyen kartyaknak kulon tapcsatlakozoja van.
A mai tapok kozul ami 400W-nak irja magat, a a csucsok csucsa ha 80%-s
Szerintem a jobb tápok 95% hatásfokkal működnek a gyengébbek 85% -al. Ez le van írva az ATX specifikációban. Ritka az olyan példány ami a 300W-ot tartósan bírja, mindegy hogy mi van ráírva.
hatekonysaggal mukodik, tehat maradt 320W.
Az ilyen videokartyak kb 90W korul fogyyasztanak csucsra hajtva.
Az lehet. Az a 12V -os dróton csak 7,5A. De ha mégis fagyogat a gép akkor biztos hogy a watt kevés, lehet hogy csak vékony a drót,
vagy rossz a kontaktus.
A proci mondjuk 2 magos kb 65W.
Winchester ez csak tipp talan 20W
Az 7-és 15W között van.

alaplap ???
intel chipset 30W
DVD meghajto ????
max 5W a felpörgetést kivéve
tehat boven 200W felett van.
Ha a tap nem jo minosegu, akkor a hatekonysaga kb 50%, tehat marad 200W, s mar le is egett a tap.

Legtöbb amit mértem 160W volt P4 3GHz prescott processzorral. de ezt csúcsterhelésnél. Ugyanez a gép windows tétlenség alatt kb 90W. SETUP -ban pihentetve140W, mert ilyenkor a processzor ciklusban kering, és nem hajt végre HALT utasításokat mint a windows kernelben.

En egyszer megmertem a gepem fogyasztasat allasban.
160W, mindenfele terheles nelkul.
Mivel lehet ezt mérni? A különböző áruházláncok akcióiban vásárolt mérők mind mást mérnek az eltérő mérési módszer miatt. Ezek nem kapcsolóüzemü tápokhoz vannak optimalizálva, hanem rendes ohmikus vagy induktív fogyasztókhoz ahol az áramfelvétel is szinuszos. Csak hagyományos villanyórával lehet mérni, úgy hogy megmérem hogy a tárcsa hány másodperc alatt fordul körbe, aztán kiszámítom.

Nehogy má egy számítógép ennyit fogyasszon !!
De sajnos igen.
egy rack szerver amiben 2 vagy 4 processzor van, és még 10 ventillátor az 400W.