> Mivel lehet ezt mérni?  A különböző áruházláncok akcióiban vásárolt
> mérők mind mást mérnek az eltérő
> mérési módszer miatt. Ezek nem kapcsolóüzemü tápokhoz vannak
> optimalizálva, hanem rendes
> ohmikus vagy induktív fogyasztókhoz ahol az áramfelvétel is szinuszos.
> Csak hagyományos villanyórával lehet mérni,
> úgy hogy megmérem hogy a tárcsa hány másodperc alatt fordul körbe,
> aztán kiszámítom.

Sziasztok !

Türtöztettem magam egy darabig, de már nekem ez sok.
Akkor egy villamosmérnök véleménye:
Ugyan honnan tudja egy teljesítmény mérésre alkalmas készülék, hogy a rá
kötött fogyasztó most egy kapcsoló üzemű vagy sem.
Egy PC táp úgy indul, hogy a kapcsoló után van egy Greatz egyenirányítás
(4 db dióda) és 2 db sorba kötött kondenzátor. Ezen elő állít egy 240 -
270 V feszültségű egyenfeszültséget.
Ha van fogyasztó, ami ennél jobban hasonlít az ohm-os terhelésen eső
fogyasztóra akkor azt kérném itt felsorolni. Talán a hagyományos izző.

Kéretik ezért a fórum elektronikát (ohm törvénye) kevésbé értő olvasok
tudatát nem befolyásolni butaságokkal.

Köszönöm.
     NagyJó