Kedves Zsuzsa!

> pl. szövszerk. esetén egyszerre kijelölöm a fél csoport munkáját
> (akik azonos feladatot oldottak meg) és mindet megnyitom.

Hát igen. Itt kattintanom kell x-szer. Bár nem próbáltam, hogy linkeknél
működik-e az egyszerre többet. Azonban nem látom égető problémának.

> könyvtár pl.: weblapkészítés, programozás. Itt kilistázom a megfelelő
> kiterjesztést és azokat nyitom meg. Html-nél nekem minden ftp-s
> megoldás gond, mert kattintással csak a fájlt tölti le és nem

Ez nem ftp-s megoldás, de ebben igazad van. Ha feltölti, akkor zip-ben
praktikus (hisz úgyis mindet le kellene tölteni), de html-nél a saját
public_html mappájukba dolgoztatom őket, hiszen az úgy természetes. Az meg a
logokból úgyis látszódna, ha egyik a másik munkájába belenéz. :)

> És mennyi idő, amíg minden csoportot megadsz (mármint, hogy ki jár
> abba a csoportba)?

Én??? Amelyik tanár használni akarja, csinál egy kurzust. A felhasználókat a
felvételi kiértesítéskor létrehozom, így a tanár az iskola tanulói közül
válogat. Ha egy osztályból vannak, akkor meglehetősen gyorsan megy a diákok
összevadászása, az osztályra (hivatalos emailcím része az osztály is)
rákeresés után amíg kikattintgatja a neveket. Nyelvi csoport esetén hosszabb
idő, lényegében osztályra, névre kereshet, szerintem a fakezűeknek 5 mp / diák
lehet.
Egy csoportra egyszer kell megtenni egy tanévben. Sőt, én viszem tovább a
kurzust, tehát összesen egyszer, amíg létezik a csoport.

> Van egy
> e-napló egy helyi hálózat és az ofő listája - mind más rendszer,
> papír alapon leadva. Emellé még egyszer felvenni az iskolanévsort valamilyen
> adatokkal, csoportbasorolásokkal szerintem elég sok idő. Még akkor
> sem fér bele az 1 órába, ha a tanár magának minden csoportra meg
> tudja csinálni.

Állj. Generálok egy listát csv-ben az iskolai diákokról:
vezetéknév, keresztnév, emailcím, azonosító
(A diákok azonosítani a már használt rendszer fogja a háttérben, tehát a
diáknak nem kell új azonosító, jelszó)

Ugye ez néhány pillanat. Megkeresem a felhasználók feltöltése pontot,
kitallózom a fájlt és valamennyi idő alatt készen van. (<1 perc a jövő évi 9.
évfolyamosok csoportja)

Amit írtam az az általunk - valamilyen szinte - régóta használt MOODLE
keretrendszerre vonatkozik.

Üdv: Fodor Zsolt