> Reménytelen a fix kábelezés valamiféle csatornában?
Nem reménytelen. Ez lesz a végső megoldás.

>Nem tudják a szék/asztal lábát rálökni a vezetékre vagy a dugaljakra?
>Nem tudják szétrúgni/taposni a vezetékeket?
>Gondolj erre is, mert ha az első asztal alatt szétgyilkolják, 16 gép
>döglik meg tőle egyszerre... a látványos fény-, hang- és
>illatjelenségekről nem beszélve...
A két padsor között megy egy keskenyebb, 10cm-vel alacsonyabb asztalsor.
Ezen lennének a hosszabbítók egyenlőre. Tehát nincs rálökés, taposás,
szétrúgás. Sőt, megoldható úgy is, hogy felülről még le is legyen fedve az
egész kábelrengeteg deszkaburkolattal. A takarítónőknek már elegük van a
régi teremben a földön heverő kábelrengetegben tisztítani.

>Az előző levélből lemaradt, de én a kismegszakítók elé mindenképp
>beköt(tet)nék egy fi-relét, ami életvédelmi szempontból nagyon fontos.
Igen, lesz fi-relé.

>A 0,695A * 16 gép = 11,12A, ha millisecundum-ra ugyanakkor indul az
>összes, plusz a CRT-k (ilyen nincs itthon, nem tudom kimérni, de
>arányaiban számolva a teljesítménye ötöde a gépének, viszont jobban
>meghúzza szerintem bekapcsoláskor a hálózatot. Ha a felét veszem, akkor
>az 0,3475A, 8 db-nál (megint csak millisecundum-ra történő induláskor
>még 2,78A. Az LCD-k szerintem elhanyagolhatók ilyenformán. Összesen
>tehát 11,12+2,78=13,9A.
>'ippeg elég - feltételezve a helyes számítást és a jó saccokat (meg a
>tök egyszerre indítást.)
Én fordítva saccoltam. Láttam már 3,5 kW fűtőberendezést egy fázisra
kapcsolva. Ez az egyik alapom. A régi LCD-s gépeink műszaki adataiban
megtaláltam a csúcsterhelésüket (133W a D1332-nél
http://uk.ts.fujitsu.com/rl/servicesupport/techsupport/professionalpc/Scenic
/Datasheets/D/ds_scenic_d.pdf ). Ez alapján megsaccoltam az átlagos 200W-ot
gépenként. Ez a másik alapom. Így az jön ki, hogy a 16 gép meghúzza a 3,2
kW-ot. Egyszerre, csúcsterheléssel. Ahogy mondod "'ippeg elég". Utánna meg
átlagos használattal kb. 2kW-tal terhelné a fázist, ami OK.

Az a baj, hogy ez csak saccolás. Meg az, hogy nem tudom milyenek lesznek a
donált LCD-s gépek. :-)

Mert ha 250W-ot számolnák gépenként, akkor már csak 12 lenne egy sorban,
jutna egy fázisra.
Marad a kétely, hogyan kell számolni? :-)

Köszi a mérési adatokat,
Stream