Ha már itt folytatjuk le azt a vitát, ami az Infromatika listára való
inkább, akkor én is hozzászólok.

Az Open/Libre Office fapadosabb, mint az Office2010, néha bugos is.

Ennek ellenére lenne annak értelme, hogy az legyen az érettségi
EGYETLEN platformja. Akkor igazságosak vagyunk, mert az minden
iskolának és diáknak elérhető.

Mivel nem alkalmazást, hanem szövegszerkesztést, táblázatkezelést
tanítunk, így nem okoz gondot a diáknak, ha a munkahelyen más van. Ha
meg igen, az régen baj, mert a 2003/2007-es MSOffice verzióváltással
sem tudott a diák megbírkózni. Szóval a mi feladatunk nem az, hogy
termelékenyek legyünk, hanem hogy a diákok képességeit fejlesszük.
Kétségtelenül hamarabb és kényelmesebben odaérek valahová egy automata
váltós Mercédesszel, de autóvezetés oktatásakor nem sietünk sehová :)
És a Lada->Mercédesz váltás könnyebb, mint a Mercédesz->Lada. Amúgy
biztos vagyok benne, hogy ha a Libre Office a hivatalos és kötelező és
egyetlen érettségi platform, akkor a MS ingyen is biztosítaná az MS
Office-t oktatási célra, saját, jól felfogott érdekében. És
természetesen tanítanánk azt is, mert nem egy alkalmazást tanítunk.

Kisebb cégeknél amúgy én azt tapasztalom, hogy elterjedten használt az
Open/Libre Office, mert ár/érték arányban verhetetlen.

Hogy mitől fapadosabb az OpenOffice? A teljesség igénye nélkül az
előző tanóra tapasztalatai alapján:

Környezet:
XPProf alatt OO,  ninite.com segítségével telepítve

Bug:
A nagyméretű .xlsx fájlt megnyitva a gépek kb. 30%-án csak egérel
lehet mozogni a táblázatban. Bezárva az OO-t, újra megnyitva már csak
egy gépen. Azon a gépen harmadszor is megnyitva már ott is jó.

De a belső függvényben már egyik gépen sem jó. Konkrétan a
=Darabteli(B5:B6550;">"&Átlag( kezdetű képletet folytattam volna
B5-ből Ctrl-Alt lefelenyíl-lal, de nem mozog a kurzor. Másik
konfigokon megy, például az UbuntuÉrettségi LibreOfficé-ben. (Most is
ott vagyok, és már harmadszor száll el a Firefox, szerncsére csak ezt
az utolsó mondatot kellett újragépelnem)

"fapadosság":
-Ha görgetni kell a nagyméretű táblázatot egérrel, az Office 2007-ben
sokkal gyorsabban a végére érek: OO-ban csak kevéssé lehet szabályozni
a görgetés sebességét az egér pozíciójával, ha lehet egyáltalán.

-Hol.Van függvénynél a harmadik paraméterre az MSOffice értelmes
lebegő súgót ad (0: Pontos egyezés, stb.) OO-ben fejből kell tudnom.

-Ha egy formázott cellában beállítom feltételes formázásnak a piros
karakterszínt, akkor a MSOffice a pillanatnyi állapontból indul. Az
OO-nál piros lesz ugyan a betű, de minden más formázás
alapértelmezettre áll vissza (igazítás pl.), nem lesz olyan, mint
volt.

stb. sajnos becsöngettek, így nem folytatom. Lényeg, hogy én tudnék
még olyan változtatásokat javasolni, amik fokoznák a felhasználói
élményt.

Üdv!: Szilárd