On Fri, Jan 20, 2012 at 07:51:10PM +0100, Kovács Marietta  wrote:

> Pont ettől tartottam :(
> Pár évvel ezelőtt ezért vetettem el azt az ötletet, hogy szembe pi...ek a
> széllel és átállok Linux-ra a suliban, amikor a teszt gépen nem ment a
> hangkártya, aztán gondok voltak a nyomtatással, aztán a szövegszerkesztő
> állandóan belefagyott egy kétoldalas dokumentumba, aztán nem ment a wifi....
> stb.. Mindenre volt megoldás, kb. 1 hét alatt, ha eleget túrtam a fórumokat...

Pár év óta elég sok minden változott. Állítom, hogy a kommersz hardvereket
ubuntuban legalább olyan egyszerű beüzemelni, mint MáShol. Gyakorlatban
ubuntu esetén nem lesz gondod hanggal, wifivel, szövegszerkesztővel.
A komolyabb nyomtatókról nem tudok nyilatkozni, ilyenből csak olyan
van nálunk, ami önmagában csinál mindent és saját hálózati csatolója van,
arra nyilván tudunk linuxból nyomtatni és ő nyilván tudja küldeni e-mailben
a szkennelt cuccokat. (Kétoldalasan nem szoktam nyomtatni, de hihető,
hogy nyomtatna -- és persze az is, hogy nem.)

> Az előadáson annyit dicsőítették a szabad szoftvereket, hogy felnőttek,
> mindent tudnak stb. azt hittem, ezen a téren is volt valami fejlődés. Egy
> disztribúció nem attól lesz használható az oktatásban, hogy előre
> feltelepítenek rá 150 (90%-ban felesleges) oktató programot, hanem hogy
> sokfajta hardverhez van benne támogatás gyorsan és egyszerűen (két
> kattintással :))

Én nem használnék semmilyen spéci magyartámogatott linuxot. Ubuntuban
gyakorlatilag minden működik (igen, webkamera és bt is). Ha meg segítség
kell, ahhoz a legkönnyebb találni.

--
PTG
You will find me drinking gin