From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Farkas Gábor
Sent: Monday, January 23, 2012 12:41 PM
To: Techinfo
Subject: Kliens virtualizáció

Most keresgélek/olvasgatok a témában, bocs, ha  nagy marhaságot kérdezek.
Létezik-e kliensekre valamilyen ingyenes "hypervisor" jellegű megoldás vagy ez
csak szerverre képzelhető el?

Leírom, hogy kb. mit szeretnék, nem leírást várok, csak hogy egyáltalán
érdemes-e erőlködnöm:
- Elindul egy kliensgép, és bejön egy menü az indítható virtuális(!) gépekről
(többféle windows, többféle linux).
- A Host OS (vagy a "hypervisor" ? ami helyette lenne) ne szívja le a hardver
erőforrásait, csak amennyire feltétlenül muszáj.
- Adminként egy jelszó beírása után egyszerű másolással tudjam cserélni a
virtuális gép fájlokat.
- A felhasználók csakis a virtuális gépeken tudjanak dolgozni, a "kerettel"
kapcsolatban semmit ne tudjanak megváltoztatni, persze fájlokat tudjanak
menteni, tudjanak hálózatra dolgozni, működjenek a pen drive-ok stb.

Ha nincs ilyen hypervisor, akkor mit javasoltok Host OS-nek? Meg lehetne-e
oldani, hogy elindul a Host OS és bejön pl. egy virtualbox, amiből KÖTELEZŐ
választani, és alapjogokkal nem lehet hozzáférni a Host OS-hez?

Köszi
FG