Üdv!

> Nem ismerem az ottani körülményeket, de az éretségi szabályzata
> előírja, hogy frissen telepített (tiszta) gépeken kell érettségizni,
> ezek alapján szerintem újra kell telepíteni az "új" gépeket is (ha
> meg annyira új akkor nem tudható hogyan működik, hogyan van
> telepítve, és ezért kell újratelepíteni)

A frissen telepített mindig tiszta, de a tiszta nem kell frissen telepített
legyen.

Az általad említett dolog hol szerepel az érettségi vizsga szabályzatában? Én
mos nem találtam.

Találtam viszont az idei rendszergazda füzetet:
http://www.oh.gov.hu/letolt/okev/doc/ketszintu_erettsegi_2012maj/info_rendszergazdafuzet_2012maj.pdf

Annak 3. oldalán

---
A megfelelő működés biztosítása érdekében a vizsgakörnyezetet kellő időben
(lehetőség szerint már hónapokkal a vizsga előtt) elő kell készíteni. A
vizsgakörnyezetet javasolt hasonló feladatok megoldásával tesztelni, mert e
nélkül nehezen deríthető ki, hogy valóban felkerült-e minden szükséges
szoftverkomponens a gépekre, valamint azok jól működnek-e.
---
A kipróbálás úgy tartom életszerűnek, hogy nem én, hanem a sok-sok diák
teszteli. Az biztos, hogy image-ből újrahúzom, de a jelenlegi állapotot.

Szintén a 3. oldal:
---
A vizsga ideje alatt a gépekről nem lehet elérhető egyetlen olyan állomány
sem, amely nem tartozik a telepített programokhoz, és a várható feladatok
megoldását segítheti.
---

Ebből meg arra következtetek, hogy még az újrahúzás sem lenne szükséges, ha ez
biztosítható. Más kérdés, hogy ez szerintem inkább elvi lehetőség.

Gondolom a rendszergazdafüzet nincs ellentmondásban a vizsgaszabályzattal.

Üdv: Fodor Zsolt