Szerintem nincs akkora ellentmondás. Például szövegszerkesztés tanítunk,
kiválasztunk ehhez egy megoldást (időhiánya miatt nem többet), de a vizsgán
szintén idő hiányában nem lehet arra kárhoztatni a diákot, hogy egy alig vagy
egyáltalán nem ismert programmal ismerkedjék, keresse meg rajta a funkciókat.
Az egy másfajta számonkérés (érettségi) lenne.