-----Original Message-----
From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Veres Sandor
Sent: Tuesday, June 12, 2012 12:21 PM
To: Techinfo
Subject: Re: UTP kábelszakadás, hibás dugózás eldöntése

Szia!

2012.06.12. 11:27 keltezéssel, Kunci írta:
> Cat5 vagy Cat6-os kábelek vannak behúzva?
> Az átvételkor és azóta is rendesen működött csak most a gigabites
> switch-csel nem megy?
> Hozzányúlt azóta valaki a kábelezéshez? Mennyi garanciát vállalt a
> munkájára a kivitelező cég? (Nálunk anno 25 évet vállaltak a
> kábelezésre. Átadáskor mérési jegyzőkönyvet, kötésrajzot, stb. adtak)
>
> Garanciától függetlenül lehet, hogy érdemes lenne kihívni a kivitelező
> főpróbálkozót és megnézetni milyen munkát végeztek... 1-2 kábelnél
> előfordulhat, hogy rosszul dugózták fel vagy esetleg egy-egy szál
> [...]

Cat5e kábelek vannak húzva, és mindkét végén fel van dugózva, egyik a gépbe
másik vége a 100-as switch-be megy.
A 100-as switch-el tökéletesen működik minden gép a kiépítés óta. Fel sem
merült bennem, hogy probléma lenne. A kábelezéshez nem nyúlt senki.
A garanciáról inkább ne beszéljünk, egyszerűsített közbeszerzési eljáráson
nyert a cég, szerintem a kínainál is kínaibb alkatrészekkel tudta levinni az
árat.
Már a kiépítés során is probléma volt a céggel, nem szeretném részletezni, 1
vagy 3 év garancia volt már nem emlékszem.
Lényeg, hogy a cégnél már nem reklamálhatunk.

Veres Sándor