On Thu, 4 Oct 2012 21:05:21 +0200, Kovács Marietta wrote

> A két épület között jelen pillanatban 1 db Ethernet kábel
> biztosítja az összeköttetést, ezt kb. 16 éve, az első Sulinet (zöld
> ajtós Siemens gépek) idején húzták át - valahol. Akkor még
> főiskolára jártam, nem tudom, merre megy konkrétan, csak a két
> végpontot ismerem.

Hát, ha a két épület közötti kábel a szűk keresztmetszet, fillérekért újra
lehet húzni. Nyilván gigabit is lehet.

> Az info normatívát idén hálózatfejlesztésre akarom költeni.
> Szerintetek hogyan lehetne ezen a hálózaton javítani?

A használat mikéntjének, az elhelyezkedés ismerete nélkül nemigen lehet
véleményt mondani. Persze ki lehet cserélni a switcheket gigabitre, de lehet,
hogy van, ahol felesleges. Az is lehet, hogy a kábelezés nem alkalmas rá.

> pillanatban csak azért nem hempergettek még szurokban és tollban,
>  mert a Közháló annyira gyalázatos sávszélességű, hogy mindent arra
> tudok fogni...

Ha csak az egy nethozzáférés van, akkor a belső fejlesztéssel nem lesz jobb.

Látatlanban: vezeték nélküli hálózat, a központi switchet cserélni valami jobb
darabra.

Üdv: Fodor Zsolt