"Így Írtok Ti ..." ún. kreatív irodalmi verseny, ahol 6 téma közül választhattak és verset, novellát, blogot stb. írtak 3-4 órán keresztül. Budapesti iskolákból jöttek, elvileg 14-18 éves korosztály, de zöme inkább olyan 15-17 volt. VAz eddigi évek tapasztalatai szerint sok olyan tanuló volt, akinek fogalma sem volt róla, hogy mi az a szerver és hogyan lehet arra menteni. Sőt, sokan menteni sem tudtak. Szerverre mentettek, de én hoztam létre az összes fájlt, nekik csak meg kellett nyitni a teremnév és gépszám alapján (pl: 214-5.docx). na, soknak már ez se ment. És mivel gyakorlatilag egyedül voltam a 8 teremre, 176 gépre, igyekeztem az eddigi éveknek megfelelően az átlagos tudatlan user szintjén, szájbarágósan megadni mindent, mert ekkora nagy épületben nem tudok ennyi felhasználó között szaladgálni. Ezért volt ez a "leegyszerűsített" variáció. A felügyelőtanárok közül egy informatikus volt, de távol az épület másik szárnyában. Ezért inkább sokat készültem rá, hogy annál kevesebbet kelljen a verseny alatt futkorászni. Tavaly pl. a verseny feladatait tavaly az internetre tettem ki, de mivel sokaknak probléma volt a pdf-et letölteni, idén a C:\-re másoltam minden gépre. Volt aki itt is nehezen találta meg. A többség persze elboldogult, de ha 170 főböl akad 20-30 topa, elszórva különböző termekben, az meg tudja mozgatni a rendszergazdát :) Ma reggel még úgy volt, hogy egy felügyelőtanár sincs, mert nem fizetnek senkinek felügyeleti díjat..... Így csak olyan kollégát sikerült keríteni, aki kellően balek, de nem várható el, hogy értsen az informatikához.
Bálint István