A többiek kb. leírtak sokmindent ami nekem is eszembe jut ezzel
kapcsolatban. A korábbi netvisor menedzsment, információs felületéhez
hasonló az tényleg jó lenne. Forgalom, végpont elérhetetlenség riasztás,
port nyitás (én megnéztem, nekem zárva vannak amik úgy voltak a migráció
előtt is), switch szegmens módosítás, dhcp kapcsolgatás stb. De a
hibabejelentő is lehetne web alapú is. E-mailen is be lehet jelenteni, de ha
web alapú lenne, akkor látnám a régihez hasonlóan hol tart az ügy, kinél áll
a hiba.

De ami nekem pl. a legfontosabb, hogyha lenne egy ilyen menedzsment felület
akkor mivel több végpontom van, lehessen itt is egy accounttal mindet
intéznem és ne kelljen egyesével belépni. Pl. régen beléptem a pvsr-be és ha
valamelyik végpontom elérhetetlen volt azonnal láttam. Tudtam intézkedni.
Nem kellett megvárnom, míg valaki onnan "visít", hogy "nincs internet".

Az is sokszor elhangzott már, most még nem olvastam ötletként, hogy jó lenne
legalább kék számos hibabejelentő vonal. Gondoljanak a vidékiekre is. Úgy
vettem észre most a várakozási idő is megnőtt, így a telefonszámla is :(
A telefont is jó lenne ha szakember venné fel és nem "Gizike". Sokszor nem
kellett volna visszahívjanak, ha szakemberrel tudok beszélni.

Egyébként én nem tudom hol vannak most a központi webszerverek, de megnőtt a
tárhely és tud adatbázist is, csak kérni kell. Szóval a joomla és társai úgy
tudom mehetnek. Nagyságrendekkel színvonalasabb a szolgáltatás most. Anno
több éve ígérték, hogy először teszt jelleggel bevezetik az mysql-t, de
semmi sem történt. A niif 3 hónap alatt megcsinálta, szerintem a web szerver
terén megérdemelnek mindenképpen egy virtuális piros pontot.

Én egyszer beszélgettem egy szakemberükkel, aki elmondta, hogy a régi
szolgáltató ott tett keresztbe nekik az adatok átadásakor ahol tudott.
Szóval én türelmes, és optimista vagyok. Annak is örülök, hogy megkérdeznek
bennünket mit szeretnénk. Azért ez is pozitív hozzáállás. Ahonnan én írok
itt 100 megás vonal még egy jó darabig. Szóval én nem álmodozom, remélem
azért ahol műszakilag lehet ott jó lenne ha nem verném le az itthoni
sebességemmel a sulis netet. Ráadásul én nemtom milyen gerincen ment az
egész, de amikor még 5 megás netem volt akkor a 4 megás sulis netnél is
inkább itthon töltöttem mert pl. egy mozabook ott jött kettővel, nálam
maxon. Szóval itt is lehetne fejleszteni.

Zsolt