Te a gépekért vagyis inkább azok működéséért vagy felelős. A dolgozókat nem neked kell felügyelned. Nem igazán értem, hogy mi is a problémád. Azt tudom, hogy bosszantó a kollégák informatikai analfabetizmusa de amíg nem neked kell elvégezni a munkájukat addig kár tépelődni.

kb. fele időben játszanak. -> Ez téged mennyiben hátráltat vagy érint negatívan? programokat próbálnak (nem jogtiszta) telepíteni - ez akkor lenne igazán aggályos ha sikerülne is nekik legutóbb pl. egyik gyereke eltalálta, hogy az iskolai gépen fogja tárolni a crack-elt otthoni szoftvereit - Na ez valóban tilos de erre meg hívd fel először a kolléga figyelmét és ha nincs rá hatással akkor szólhatsz a feletteseknek, hogy mi a helyzet. egy fájlt sem tud csatolni magától pl. freemail-ben? - Hivatalos vagy magánlevél volt? Mert ha magán akkor mondhatod, hogy semmi közöd a dologhoz, oldja meg (otthon). Ha jó fej vagy illetve ha hivatalos levélről van szó akkor elmondod, megmutatod neki 3x, hogy hogyan is kell. Ha utána sem megy akkor javasold neki, hogy végezzen el valami alap tanfolyamot vagy kérjen meg egy informatika tanárt, hogy tanítsa meg neki.

Tudom nem leszel népszerű de talán az agyvérzés is elkerül. :)