Hello!ű
W7ProHunX86-ot
Halkan jegyzem meg, hogy a nayaron probaltom W7prof-ot kozhalon
aktivalni, de nem siekrult.
Igy maradtam az Enterpise valtozatnal, aminel eddig mindig sikerult az
aktivalas.

KMS-en keresztül lehet aktiválni a prof és az enterprise verziókat.

A telepítő média különbsége okozhatja a problémát a kms aktiválás esetén. A KMS aktiváláshoz speciális sorozatszámra van szükség (amit a microsoft hivatalos weblapján is meg lehet találni). Ha nem a tisztaszoftveres telepítőlemezről rakjuk fel a windowst, akkor ezt kézzel kell megadni. Én saját részről csináltam magamnak egy all-in-one (értsd: az összes win7 verzió benne van 32 és 64 bites változatban is) telepítőkészletet, amiről minden gépet telepíteni szoktam. Az iskolai gépek esetén, KMS aktiváláshoz a következőket teszem:
1. rendszergazdai szintű parancsort indítok
2. eltávolítom az esetleges rendszerben lévő kulcsokat (bár ez nem szükséges, ha olyan teleítőkészletről telepítek, ami telepítéskor kulcsot kér, és ezt kihagyjuk) - ezzel a lépéssel mellesleg azt is elérem, hogy a jobb alsó sarokban megjelenik egy szöveg, ami szerint nem eredeti a windows példányom: slmgr /upk 3. telepítem a a KMS aktivációhoz szükséges sorozatszámot: slmgr /ipk <kulcs> (a kulcsokat lásd lejjebb)
4. beállítom a kms szerver címét: slmgr /skms 195.199.255.195
5. aktiválom a windowst: slmgr /ato

Ez a folyamat engem még egyszer sem hagyott cserben (persze leszámítva azt az esetet, amikor a vásárolt laptop biosában az az információ van, hogy nincs jogtiszta win a gépen - ekkor a DMAK kulcs a járható megoldás).

A KMS aktiváláshoz szükséges kulcsok pedig:
Windows 7 Professional:   FJ82H-XT6CR-J8D7P-XQJJ2-GPDD4
Windows 7 Enterprise:     33PXH-7Y6KF-2VJC9-XBBR8-HVTHH
(forrás: http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx)

üdv,
--
Hambuch Gábor