Szia!

2015. január 15. 9:51 Zsolt Farkas írta, <fazs...@gmail.com>:

> Van egy pár tárgybéli projektorunk, amik elvesztik a színüket,
> képélességet. Szűrők heti, max 2 heti gyakorisággal takarítva vannak.
> Elvileg azt kell csinálni, hogy szólok fenntartó, aki küld valakit,
> leszereli, elviszi, aztán cca 2 hétre elviszi.
> Próbálkozott valaki közületek ezeknek a tisztításával házilag? Szakszervíz
> szerint elég problémás lehet a lencsék miatt. Én is jobban bízok
> bennük,mint magamban, nem utolsósorban, ha mégsem csak sima tisztítás kell
> neki.
> Ugyanakkor 2 hét anélkül... és hát azokban a termekben, ahol ezek vannak
> [...]

A szín, képélesség elvesztése hogyan következik be?
Fokozatosan romlik, vagy egyik napról a másikra, esetleg takarítás után
jelentkezett?

Az egyedi szereléssel, takarítással óvatosan, én a következőképpen jártam
január elején.
Egyik Sony VPL-EX5 projektorunkban december végén kiégett az izzó; semmi
probléma van csere izzón, cserélem.
Mivel öt éve a mennyezetre szerelve van a projektor és takarítva nem nagyon
volt gondoltam portalanítom.
Kiszereltem az izzót és kompresszorral kifújtam belőle a port. Sajnos
azonban a sikerült a port ráfújnom a lencsékre, tükrökre, szűrőkre. Ezt már
csak akkor tapasztaltam, amikor beraktam az új izzót és olyan volt a
fényereje, kontrasztja, élessége, mintha legalább 5000 órát ment volna az
új izzó.

Kerestem service manual-t, és szétszedtem, megtakarítottam.
A lencsék és a szűrők egy része egyszerűen kiszedhető, csak egy sínbe
voltak behelyezve, de a tükrök mind rögzítettek, azokat nem szedtem ki, nem
is kellett, mert a helyükön megtakaríthatóak. Egy fixen rögzített lencsét
kellett kicsavaroznom és a közepén lévő LCD panelt. Valamit azonban
sikerült rosszul visszatennem, mert a vetített kép alsó és jobb szélén
piros tónusú lett a kép. Még 4 szer szereltem szét és össze, "állítgattam",
de nem sikerült rájönnöm, hogy mit raktam vissza rosszul. Majd nyáron újra
szétszerelem.

Ha valakinek van tippje, hogy mit raktam vissza rosszul, mit rontottam el,
akkor írja meg.

Tehát vagy légy bátor (mint én), de inkább hagyd szakemberre.
Én a portalanítást is meggondolom ezután.

Ha van másik izzód próbáld meg azzal, hogy azzal is jelentkezik-e a
probléma.

Veres Sándor