Valószínűleg akkor fagyasztás nélkül is megoldható lett volna, hardware
szintű adatmentési módszerrel.
Viszont szerintem nem éri meg a kockázatot: rengetegszer láttam már
személyesen olyan HDD-t, amit fagyasztottak, és ezzel tették végzetesen
tönkre (felengedéskor kicsapódik a pára a belsejében, bekapcsolják, és
akkor végérvényesen annyi az adatoknak).
Amúgy a max 15 éves HDD-kről beszélek, a sokkal régebbieknél tudom, hogy
bizonyos esetekben működött, persze csak ha vigyáztak a kicsapódás
elkerülésére.
Máté