Valószínűleg akkor fagyasztás nélkül is megoldható lett volna, hardware
szintű adatmentési módszerrel.
Viszont szerintem nem éri meg a kockázatot: rengetegszer láttam már
személyesen olyan HDD-t, amit fagyasztottak, és ezzel tették végzetesen
tönkre (felengedéskor kicsapódik a pára a belsejében, bekapcsolják, és
akkor végérvényesen annyi az adatoknak).
Amúgy a max 15 éves HDD-kről beszélek, a sokkal régebbieknél tudom, hogy
bizonyos esetekben működött, persze csak ha vigyáztak a kicsapódás
elkerülésére.

Csak tippem van, de szerintem az elektronikára van jó hatással a megfelelő hűtés (fagyasztás). Ezt pedig akár menet közben helyi jelleggel és fejre állított sűrített levegős palackkal is el lehet érni, nem kell az egész hdd-t fagyasztani. Még 1x mondom, ez csak tipp.

--
Hambuch Gábor
hamb...@w5.hu