2015.01.27. 9:30 keltezéssel, Veres Sándor írta:
Sziasztok!

Véleményetek szerint mi történt azzal a pendrive-val, amelyik a következő tüneteket produkálja:

  * a Windows felcsatolja, kap betűjelet ("Cserélhető lemez"-ként mutatja)
  * ha megpróbálom megnyitni, akkor a TC azt mondja, hogy "Nincs ilyen
    meghajtó", a windows fájlkezelő, pedig azt mondja, hogy "A
    meghajtóban (X:) található lemezt használat előtt formázni kell."
  * ha megnézem a Tulajdonság lapját, akkor
      o Fájlrendszer: itt nem ír semmit
      o Foglalt terület: 0 bájt
      o Szabad terület: 0 bájt
      o Kapacitás: 0 bájt

Találkoztatok már ilyennel?
Tönkremehetett benne valamilyen alkatrész?
Szerintetek javítható?

Veres Sándor

Első körben hp usb formattert próbálnám, a második kör az már kemény dió, esetleg factory tool-al helyre lehet tenni, de az nem laikusnak való, kontrollerenként-revíziónként más tool kellhet hozzá. USB VID/PID alapján lehet keresni megoldást, bár legjobb felnyitni a kontroller és a flash chip(ek) pontos azonosításához. Segítség lehet pl. flashboot.ru. Nekem sikerült már jópárat visszahozni, de van olyan is ami még félre van téve mert nem szivárgott még ki a hozzá való tool. Legproblémásabb egyébként a sandisk, egyéni megoldásaik vannak, a legtöbbször nem usb-n keresztül programozzák hanem a panelen van érintkező sor amin keresztül csinálják gyártáskor. A "márkás" típusokra többnyire lehet találni, több infó van róluk (kingston,kingmax,transcend,adata,...). Adata/transcend oldalán szokott lenni sok típusukhoz recovery szoftver, ez nemúgy recovery hogy az adatokat visszahozza hanem úgy, hogy gyári állapotra formázza. Hasikerült tool-t találni, akkor abban minél kevesebb beállítást változtassunk meg, véglegesen is tönkre lehet tenni (nem mintha már nem lenne mindegy), de jó dolgokat is lehet csinálni. Esetleg menteni a vendor neveket, ha számít (pl. Kingston DataTraveler helyett UsBest -et fog írni a portba dugáskor), illetve néhány gyártónál usb vid/pid-et is lehet állítani, van amikor kell is mert különben a factory default lesz beállítva. Én ha van lehetőség akkor úgy csinálom meg, hogy az eredeti állapothoz minél jobban hasonlítson. Bár a fiamnak olyant csináltam (mindig elhagyta), hogy usb-be dugáskor (és eszközkezelőben) a nevét írja ki, van rajta egy fix partíció, bedugáskor autorunnal feljön egy ablak amibe be van írva a neve, iskolája, osztálya, amit nem lehet eltüntetni/formázni, és az ikonja a gyerek fényképe. Na ez előbb-utóbb kiköt a portán vagy a tanáriban, bevált. Szép dolgok ezek, de azonnal nem fog menni, én is rengeteget olvastam utána, a legtöbb tudás az oroszoknál van (bár volt amit csak kínában találtam meg). Univerzális megoldás ezeknél nincs, pontos beazonosítás után lehet tovább lépni, minden kontroller gyártó máshogy kezeli a dolgot. Aztán még mindig lehet hardver hiba is, jártam már így. De a factory tool legalább kiírja a hibát, nyugodt szívvel tudom így visszaadni.

GyL