> [...]
> masra.  Az SLA meg ketyeg kozben.
>
> Nem tudom a konkret szamokat, de mondjuk foglalkozik negy ember negyszaz
> iskola WAN eleresevel.  Es ez siman mukodhet is, hiszen standardizalt
> minden.  Ha viszont a negyszaz iskolabol mondjuk csak a harmada vezetett
> be valamilyen egyedi megoldast, akkor mar mindjart nem lenne eleg negy
> ember.  A te szempontodbol csak egy pipa valahol, aztan megoldod
> okosban.  Az o oldalukrol meg mondjuk +3 magasabban kepzett mernok
> felvetele, berkoltsege, elhelyezese, hiszen az egesz kocerajert meg

Hát lehet én vagyok ebből a szempontból optimista, de úgy gondolom, aki
mondjuk a dashboardon be tudná állítani ezt, az csaktán rendelkezik akkora
tudással, hogy eldöntse a vonalban van a hiba vagy a routerben. Én valahogy
úgy gondoltam volna, hogy egy magasan képzett mérnök felprogramozza azt az
interfészt amivel a dashboardon keresztül a felhasználók be tudják kapcsolni
és állítani a második WAN portot (hasonlóan mint mondjuk ebben a tplinkes
csodában). Egyéb támogatást nem adnék hozzá, tehát telefonos e-mailes
megkeresésre nem állítanék be semmit senkinek, így talán szűrődne a kör és
jobb eséllyel csak hozzáértők használnák. De lehet én vagyok túl optimista.
Azzal egyetértek, ha mindenki minden egyéni dolgát lefejlesztenék akkor az
sokkal több erőforrást igényelne.

> De hogy valami hasznosat is irjak: ha mar igy alakult ez a tplink csoda,
> mi lenne ha csak rabiznad a 3G elerest, a sulinetes ciscora azt a
> vonalat, az egesz ele meg kotnel egy sima PC-t utvalasztonak, valahogy
> igy:
>
> [internet]------[tplink 3g]-----[PC]----[LAN]
>     |                              |
>     +----[sulinet]-----[cisco]-----+
>

> Oszt' akkor nem kell senkinek dual wan, a PC-ben meg routing tabla siman
> megoldja, mi merre van.  default gateway a tplink fele, /32 specifikus
> route-ok meg a sulinet fele amire szukseg van.

Végül is erre nem gondoltam. Elég ide egy sima PC is internetmegosztással és
nem kell komolyabb rendszerekre gondolni. Itt már csak egy difi jöhet.
Szerencsére az egész épület 230 Voltos hálózati ellátása is hasonlóan kabaré
mint a net. Nagyon gyakori az áramszünet. Egy ilyen eszköz csak áramot kap
és megy. Azért egy Windows hamarább összef...ssa magát egy idő után ha
ilyenek történnek.

Na de majd körbenézetek mi a helyzet ott PC fronton. Itt is vegyes házasság
van. Én az önkormányzat embere vagyok, van a klikknek is egy. Majd ketten
összedugjuk a fejünket és levéglegesítjük :)

Zsolt