On Wed, Apr 22, 2015 at 02:13:19PM +0200, Liska Zsolt wrote:
> Nálatok hogy van megoldva az ebédjegy? Mert nálunk pl, ha lemondja akkor az
> ebédjegyét le kell adnia ergo nem lenne értelme elektronikusan lemondani.
>
> Ahova én jártam iskolába ott meg úgy volt megoldva hogy bizonyos osztályok
> mehettek csak egy-egy szünetbe ebédelni és egy tanár az azoknak a
> tanulóknak az ebédjegyét rakta ki kis asztalkára őrködve mellette. Ha
> lemondta, nem került oda másnap.
>
> Kinél hogy megy ez? Aki evvel foglalkozik, minden hónapban a 300 gyereknek
> átírja egyesével a dátumokat az ebédjegyeken, mert minden napra kap
> másikat, csak egyszerre hó elején..

Nálunk az iskolában az ebédlőben van egy számítógép vonalkódolvasóval.

A számítógépen egy internetböngésző fut. A gyerek odatartja a
diákigazolványát (elvesztés/otthonfelejtés esetén kap egy nyomtatott
vonalkódot), és a gép kiírja a nevét és osztályát, és a hangszóróban
is hallatszik, hogy "Kis Irma. Jó étvágyat." vagy "Remek Elek. Neked nem
ebben a szünetben kell jönnöd." vagy "Nemoda Buda. Te nem vagy befizetve
erre az étkezésre." vagy "Zsíros B. Ödön. Te már ebédeltél ma."

Hamis kóddal azért nem tudnak enni, mert a körülötte állók hallanák és
látnák, hogy egy másik gyerek nevét írja és mondja a számítógép.
A lemondást és rendelést a titkárságon intézik szintén böngészőből;
a titkárságon személyesen vagy telefonon lehet intézni a lemondásokat.

Nem tudom, van-e védelem a más nevében történő lemondások ellen, de
eddig nem volt ilyen reklamáció. Ha előfordulna, valószínűleg a
lemondást egyedi kódhoz kötnénk (első körben a sokjegyű OM azonosító
lenne az, első reklamáció esetén az illető kapna egy spéci, csak általa
ismerhető kódot).

(A szerveroldali cuccot én írtam. :)

--
PTG