On 2015-04-22 14:08, Kunci wrote:

Nezopont kerdese. Most epp van okostelefonja. Kesobb masmilyen lesz, vagy egyatalan nem lesz, vagy a kollegad megy el szulni, vagy hosszabb (beteg)szabadsagra, telefonnal egyutt. A sim kartya meg ugye most epp az ove, kesobb mase lehet, az a valaki gondolom nem fogja tudni mi ez a sok sms es mit kene kezdeni vele.

A telefon gyanítom céges és nem magán lenne a hozzátartozó SIM
kártyával (telefonszámmal) együtt.

gyanitunk mi sok mindent, de el nem hangzott. az hangzott el: a kollegajanak mar amugy is van telefonja. lehet iskolai, lehet nem. barmelyik is, szerintem logikus ha a telefont elviszi magaval, megvannak a szerzodeses keretei, hogy a munkaltato elerhessen munkaidon kivul is az altala adott telefonon. nem gondolom, hogy a varatlan idopontban erkezo smsek, pittyegesek ebbe beletartoznak - de kinek mekkora a tolerancia kuszob ugye.

Meg aztan a nem munkaidoben kuldott uzenetek elfelejtodnek, nem konyvelodnek esetleg, vagy a kollegadnak akar reggel hatkor is csipogasra kell ebrednie. Meg aztan valaszolni is illene legalabb valamit, hogy tudja aki kerte: teljesulni fog-e a kerese.
Nem kell hazavinni a telefont maradhat házon belül. Így ráér olvasni
és válaszolni munkaidőben. Ha mégis hazaviszi a melót akkor a
telefonon van némítás is vagy akár ki is kapcsolhatja. Az SMS
megérkezik majd ha visszakapcsolja. Amúgy sem hinném, hogy hajnali
kettőkor túl sokan akarnának ebédet lemondani. Aki mégis az talán
megérti, hogy miért nem kapott azonnal választ.

Sehol nem irtam hajnali kettot, azt irtam, csipogasra ebredni. Nem hiszem, hogy kirivo eset lenne egy szulonek reggel hatkor mondjuk dontest hoznia, hogy lemond valamit. Es ha mar sms a kinalt kommunikacios forma, jellegebol adodoan ezt gyorsan es visszaigazoltan szeretne megtenni valoszinuleg.

Rendelésről nem volt szó, csak a lemondás egyik lehetséges módjáról.
Az pedig relatíve ritkán fordul elő hogy tömegesen ugyanabban az
időpontban akarják ezt megtenni.

nyilvan neked tobb tapasztalatod van errol, en azt gondolom, szunetek, kirandulasok, hosszu hetvegek alkalmaval tomegesen fordulhat ez elo. nekem viszont tortenetesen ennek kezeleseben ebben van tobb tapasztalatom. ami lehet, itt nem relevans, eppen ezert kerdeztem delelott, hogy mi a felhasznalasi terulet, mi a keret, mik a varhato szamok. Ezeket nem tudtuk meg.

Ezzel az erővel a "hagyományos" telefonon történő lemondás se jó mert
annak is legalább ennyi buktatója van azon felül, hogy az még utólag
könnyebben le is tagadható bármelyik fél részéről

Ez az allitasod nyilvanvaloan te magad sem gondoltad komolyan. Vagy te meg sosem hivtal hagyomanyosan fel egy banki ugyintezot, egy IVR-rel megsegitve, esetleg barmilyen internetes vagy kozuzemi szolgaltatot, ahol szolgaltatast rendeltel meg vagy mondtal le. Nem tudom hany ilyet raktal ossze, en egy parat mar igen, szerintem nincs okod ketelkedni abban ha azt mondom: ezeket lenyegesen gyorsabban es pontosabban lehet visszakeresni, mint 'egy okostelefont ami amugy is van es legfeljebb szinkronizalunk'.

Nagy kulonbseg van persze abban, hogy olyan szolgaltatast akarunk-e csinalni amirol elmondhato, hogy sms alapu, vagy olyat, ami tenyleg megbizhatoan mukodik es a hasznalok egy oket segito funkciot kapnak-e altala.

udv
adam