2015.08.06. 22:39 keltezéssel, Kiss Zsolt írta:
Sziasztok!

Van most 6 db. noti beszerzésünk. A vas már megvan, de természetesen
linuxal. Persze a fejem fölött döntöttek, de ezt hagyjuk. Legalább az a vas
amit kinéztem. Jön rá OEM WIN, de a szállító nagyon hallgat. Üzentem neki,
hogy 10-est hozzon (ha már közben megjelent), de tuti gyanítom 8 lesz abból.
Dell licenceről hadovált nekem mailben, de amikor visszaírtam ne szédítsen,
mert ha a Dell ezt linuxal kiadta kötve hiszem, hogy bármilyen licencet ő
ad, na szóval azóta hallgat.

Úgy vagyok vele, hogy frissíteni még nem akarok, kivárok. De ezekre már jó
volna ezt tenni. De 6x nem szeretném. Ha a 8-ast hozza, akkor azt úgy volna
a jó klónozni, hogy aktiválás előtt és majd mindegyiket a saját kulcsával
aktiválni. De vajon így frissít-e 10-re? Ha igen megeszi-e a 8-as kulcsát,
vagy új kellene neki? Egyáltalán mi van akkor, ha most frissít az ember és
majd 2 év múlva újra akarja rakni, de már akkor ingyen nem frissíthet?
Hogyan lesz ez megoldható? Ez a klónozásos aktiválás miatt kicsit hasonló.
Csíkosra marom magam ha 6x kell lefrissítenem a 8-ast a végén csak azért
mert ezzel dobnak meg és nem fogok tudni 10-est klónozni :(

Zsolt

Most még nem fogsz kapni win10-et mert nem tudták időre legyártani. A win8.1-re viszont most még van ingyen win10 frissítési jog, júl.29-tő számított egy évig. Viszont a 8-tól kezdve már nem úgy van mint a win7-en, ott a biosban volt mondjuk egy Dell cert, a hozzá való termékkulcsal ha stimmelt, akkor aktivált lett a win7. A dell-nek ha jól emlékszem 1 cert-je volt, szerver-notebook-tablet, mindenhez, tehát pl. az összes delles oem win7 pro a világon ugyanazzal a termékkulccsal aktiválódott. Van olyan gyártó akinek van több cert-je is, de jellemzően pár darab, de max. 2-3. Tehát a klónozásnál sem volt gond, aktivált, sőt internet se kellett hozzá, ha a bios cert, windowsba illesztett gyártói cert és a termékkulcs stimmelt, akkor automatikusan aktivált lett a win7. Ezen változtattak a win8-tól kezdve, itt minden egyes OEM gépnek saját egyedi azonosítója van, és saját egyedi termékkulcsa, és csak interneten lehet aktiválni. Ehhez a microsoftnak egy adatbázist kellett létrehoznia, bizony, minden egyes win8 - 8.1 - és mostmár 10-es gép bent van a nyilvántartásban. Ráadásul az OEM gyártók szigorú számadással a felhasznált egyedi termékkulcsok darabszáma után fizetik a licenc díjat az MS felé, és nem tudnak sunyizni, mert minden megkapott termékkulcs csak egyetlen gépet aktivál.

Tehát ha nem várod meg a win10 fizikai elérhetőségét akkor fel kell telepíteni mindegyikre a 8.1-et, vagy még aktiválás előtt klónozni őket, azután mindet a saját termékkulcsával aktiválni is kell. Utána pedig mindegyik gépre meg kell szerezni a win10 licencet (ami most még ingyenes), amit csak úgy lehet megtenni, hogy az aktivált 8.1 alól kell elindítani a win10 frissítő telepítést. Ha felmentek, akkor aktiválni is kell (ha automatikusan nem történt meg mikor netre csatlakozott). Ekkor a gépek bekerülnek a win10 legál gépek adatbázisába a microsoftnál. Ez azt jelenti, hogy legközelebb már nem kell ezt az egészet eljátszani, elég akár egy tiszta win10 telepítőt elindítani. Többször is kérne termékkulcsot, ott nem szabad semmit beírni (olvastam a neten hogy ultraokos amerikai júzerek próbálták a win7, win8-8.1 termékkulcsaikat beírni, és amikor természetesen nem fogadta el valós win10 termékkulcsként akkor telehisztizték a netet, hogy mekkora sz...r ez a microsoft mert nem működik az ingyenes frissítés), egyszerűen meg kell nyomni hogy kihagyás. Amikor először netre megy a gép, akkor már a microsofttól tudni fogja hogy legális. és be is aktivál. És ez tényleg így van, kipróbáltam.ű

Tehát egy alkalommal kell egy frissítő telepítés hogy meglegyena legál win10 licenc, utána már lehet formázni és tisztán telepíteni a termékkulcs átlépésével, be fogja aktiválni.

Arra kell még figyelni, hogy az ingyen frissítéssel ugyanolyan státuszú lesz a win10 mint ami a 7 vagy 8.1 volt. Tehát ha oem a win8.1 akkor a 10 is az lesz, azaz ha alaplap vagy túl sok hardvercsere történik, akkor már elvileg nem legális a windows, és ha nem sikerül a telefonos ügyfélszolgálaton a hölgyet meggyőzni hogy csak garanciális csere volt vagy ilyesmi, akkor gyakorlatilag is megszűnik a licenc. De hát ezt ugye már tudjuk, hogy az "olcsó" OEM windows ezzel jár, ezért kerül ennyibe.

GyL